Kategorier
pennor

Smått och gott om reklampennor

bits-and-good-about-pens-advertisingDet finns många olika anledningar till varför just reklampennor är ett bra medel för att marknadsföra sig som företag, organisation eller event. Det är också ett av de vanligaste medlen, och något som nästan förväntas av till exempel utställare på mässor eller andra situationer där företag vill sprida information om sin verksamhet till stora massor.

Varför ska man använda sig just av reklampennor? Först och främst är en penna inte skrymmande, vilket gör att den inte skapar irritation hos den som bär på den. De allra flesta människor har pennor med sig eftersom det kan uppstå situationer flera gånger om dagen där man behöver skriva ner något, skriva under ett dokument eller låna ut en penna, bland annat. Tänk dig att varje gång som någon tar fram en penna kommer de att se loggan och registrera företagets existens. Det är ett väldigt effektivt sätt att få folk att komma ihåg en. För det andra är pennor just praktiska och användbara. Att bara dela ut flyers ger en engångseffekt. Eftersom de bara fyller marknadsföringssyftet och inget annat, kommer de flesta inte att behålla pappret under särskilt lång tid. En penna, däremot, kan användas om och om igen.

Vi vet alla hur irriterande det är att ta fram en penna och inse att den inte funkar. Har man däremot en bra penna som man kan skriva lätt med, kan det vara en väldig lättnad och den goda kvaliteten sammankopplas då med företaget. Pennor kan se ut på lite olika sätt beroende på vad man vill ge för intryck och vad man har för målgrupp. Satsar man till exempel på högt uppsatta företagspersoner kan det vara värt att lägga lite extra på pennorna så att de ger ett seriöst intryck och ligger lite extra bra i handen för att kunden ska kunna skriva under viktiga papper.