Syns med reklampennor

visual-advertising-pensVarje företag som använder sig av reklamprodukter behöver hitta just de produkter som fungerar ihop med det budskap företaget vill förmedla. En produkt som passar inom i princip alla branscher är reklampennan. Även om en penna är relativt liten med en begränsad yta att trycka budskapet på, är det ändå tillräckligt mycket och pennan är en bra produkt som alla kan använda.

Pennor håller relativt länge och varje gång någon tar upp en penna för att använda, ser man företagets namn, logotyp eller telefonnummer som är tryckt på sidan. Detta sker oavsett om man är medveten om det eller inte. För att göra något annorlunda än de vanliga trycken med logotyp och telefonnummer, är ett förslag att skriva en slogan, ett ordspråk eller något textbudskap som fungerar väl ihop med företagets image.

De flesta har säkert någon gång varit med om att av misstag fått med sig en penna som var någon annans. Förvåningen blir ibland stor när man i fickan hittar en penna med ett företagsnamn som man knappt känner igen. Vad som hänt är ofta att man råkat ta en kollegas penna, en penna som legat i väntrummet på en vårdcentral eller om man är student, råkat få med sig kurskompisens penna som låg på bordet när man samarbetat kring en uppgift. På detta sätt sprids effektivt företagets pennor vidare och för varje ny person som ser pennan exponeras företagets namn och logotyp. Det är ett effektivt sätt att sprida vidare information. Eftersom pennor är en relativt billig produkt brukar de flesta inte bli upprörda över att de förlorat en penna utan den nya ägaren kan med gott samvete använda den.

Effekten av reklampennors budskap kan inte underskattas. Det är kanske den mest spridda reklamprodukten av alla. Pennan tar liten plats, alla kan ha behov av en penna, de är relativt billiga att beställa och ingen kan tycka negativt om pennor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *